جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

About Project:

جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

پوست انسان آینه تمام نمای سلامت است ودر معرض دید همه قرار دارد چین وچروک های پیرامون چشمان ، شیارهایی که در اطراف لب وبینی تشکیل می شود .پوستی که رنگ وجوانی خود را از دست می دهد وضعیت خود را به تمام دنیا اعلام می کند . اگرچه نمی توانیم مانع گذشت زمان شویم اما در حال حاضر با توجه به پیشرفتهای عظیم دانش پزشکی به سادگی می توان چهره افراد را حداقل بین 5 تا 10 سال جوان تر کرد.کرم های زیبایی به تنهایی قادر به عمل کردن در عمق چروک نیستند و فقط می توانند از چروک های جدید پیشگیری کنند .
برای رفع چین چروک های به وجود آمده نیاز به درمان های سریع و تهاجمی تر مثل اعمال جراحی است . اما اعمال جراحی علاوه بر هزینه ای هنگفت دارای عوارض بیشماری مانند عوارض بیهوشی ، عفونت و آسیب موقت یا دائمی به اعصاب حسی و حرکتی صورت و عوارض بیشمار دیگری است و در مجموع چندین ماه طول می کشد تا صورت شکل اصلی خود را پیدا کند و تنها راه برای کسانی است که خیلی دیر به فکر خود افتاده اند.
امروزه در طب زیبایی در دنیا از لیزر و کاربرد های وسیع آن در پوست و رفع ضایعات آن بسیار صحبت می شود. لیزر در واقع چیزی نیست جز نوری که شدیداً متمرکز شده و این نور قابلیت این را دارد که به ارگان هدف رسیده و ایجاد گرما در آن باعث تغییر در بافت هدف شود.
لیزر فرکشنال یکی از پیشرفته ترین درمان های در دسترس برای جوانسازی و درمان ضایعات پوستی است که از نظر عوارض جانبی و هزینه با جراحی و سایر روشهای دیگر قابل مقایسه نیست و دارای تائیده FDA می باشد .

پرسشهای متداول :

لیزر فرکشنال چگونه عمل می کند؟
در این تکنیک در واقع یک لایه از پوست اپیدرم و بخشی از درم بر داشته می شود سپس پوست مجدداً بهبود یافته و یک پوست جدید ساخته می شود که ظاهری شفاف تر و صاف تر از پوست قبلی دارد علاوه بر این تغییرات سطحی به دنبال این عمل سرعت تولید کلاژن بافتی که در خانم ها از سن 30 سالگی و در آقایان از سن 40 سالگی کند شده ، افزایش می یابد و از آنجایی که کاهش کلاژن یکی از عوامل مهم ایجاد چین وچروک در پوست می باشد که با افزایش سن و تماس با عوامل محیطی مثل آفتاب کاهش می یابد تسریع ساخت کلاژن به وسیله این تکنیک باعث افزایش قدرت ارتجاعی پوست و استحکام آن می شود .
لیزر فرکشنال چه کاربرد درمانی در پوست دارد؟
جوان سازی ، رفع چین وچروک، افزایش قوام واستحکام پوست
بر طرف کردن لک های قهوه ای ناشی از سن ، آفتاب وبارداری
از بین بردن اسکار ناشی از آکنه ، جراحی ها و سوختگی ها
کاهش منافذ باز پوست
از بین بردن ترک های ناشی از بارداری و چاقی
آیا درمان با لیزر فرکشنال یک اقدام سر پائی است ؟
بله ، این اقدام به طور بی خطر در مطب پزشک انجام می شود و تعداد جلسات بسته به وسعت ناحیه درمان و صلاحدید پزشک معالج بین 3 تا 5 جلسه خواهد بود .
آیا درمان با لیزر فرکشنال دردناک است ؟
بسته به آستانه درد در افراد مختلف متفاوت است و حداکثر در حد سوختگی خفیف پوست است که در موارد لازم و طبق صلاحدید پزشک معالج با کرم های بی حسی موضعی و آرامش بخش خوراکی می توان درد را کاهش داد.
بعد از درمان چه اتفاقی می افتد و اثرات درمانی از کی شروع می شود؟
تا چند روز پس از درمان پوست ناحیه لیزر شده ملتهب و قرمز می شود که در حد یک آفتاب سوختگی خفیف است و بعد از چند روز برطرف می شود. از آنجایی که پوست جدید جایگزین پوست آسیب دیده می شود پوسته هایی روی محل لیزر شده ظاهر می شودکه نهایتا ظرف یک هفته خواهد ریخت. از24 ساعت بعد از درمان پوست جدید شروع به ساخته شدن می کند تا جایگزین پوست آسیب دیده شود و اثرات درمانی از همان زمان دیده می شود . از هفته بعد از درمان کلاژن جدید شروع به ساخته شدن می کند و تا 8 هفته ساخت آن ادامه می یابد، لذا چند ماه بعد از لیزر فرد اثر آن را بیش از ماه اول در می یابد. درمان کامل نیاز به زمان دارد. در چند روز نخست همیشه این فکر را در ذهن داشته باشید که این وضعیت باعث بدست آوردن پوستی زیبا، سالم، شاداب و جوان خواهد شد.
نتایج لیزر درمانی تا چه مدت ماندگار است؟
این تکنیک علاوه بر جایگزینی پوست جدید با پوست آسیب دیده موجب افزایش کلاژن در پوست جدید می شود در نتیجه روند پیری را به تاخیر می اندازد. مراقبت از پوست جدید با استفاده مرتب از کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب شیوه درست زندگی و اجتناب از آفتاب و سیگار کشیدن موجب باقی ماندن آثار سودمند لیزر درمانی تا سالیان سال می شود.
چه کسانی نباید لیزر فرکشنال را انجام دهند؟
افراد باردار سابقه مصرف اخیر ایزوترتینوئین خوراکی یا آکوتان، سابقه عمل جراحی مثل لیفتینگ و بلفاروپلاستی (جراحی افتادگی پلک) در 3 ماه گذشته ، وجود عفونتهای ویروس حاد (تب خال) ، باکتریال و قارچ ها که حتما باید قبل از لیزر درمان گردند. سابقه رادیوتراپی سر و گردن، پوست های بسیار تیره ، سابقه افسردگی بسیار شدید یا سایر بیماری های روانی که باعث توقعات نامعقول بیمار می گردد
تمهیدات قبل از عمل :
3-2 روز قبل از عمل لیزر درمانی کرم های لایه بردار خود را قطع و فقط از مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده نمایید . در صورت مصرف آسپرین یا دارو های ضد انعقاد 15 روز قبل از عمل دارو طبق صلاح دید پزشک معالج قطع شود. یک ساعت قبل از عمل بهتر است در افراد حساس به درد از یک مسکن خوراکی و کرم های بی حس کننده توسط پزشک استفاده شود.
تمهیدات هنگام عمل:
شستن کامل صورت با آب و صابون و پاک کردن کلیه مواد آرایشی و مواد بی حس کننده از پوست الزامی است. چشمان شما در حین عمل توسط محافظ لیزر پوشانده می شود.
تمهیدات بعد از عمل :
محل درمان شده بهتر است با استفاده از کیسه یخ خنک شود و محل عمل با کرم های ترمیم کننده پوشانده شود. در هفته اول بعد از درمان فقط از کرم های بعد از لیزر و ضد آفتاب که توسط پزشک تجویز می شود استفاده نمایید.
از نکات حائز اهمیت بعد از لیزر درمانی عدم مواجهه با نور مستقیم خورشید تا حد امکان و استفاده مرتب از ضد آفتاب تا برطرف شدن التهاب است. پس از هفته اول و برطرف شدن التهاب از کرم های درمانی تجویز شده پزشک تا نوبت بعدی لیزر به طور مرتب استفاده نمایید.